@article { author = {Fouladi vanda, Mohammad and , }, title = {شیوه دانش پژوهی؛ مقایسه،بررسی و نقد دو رویکرد سنتی وجدید}, journal = {عیار پژوهش در علوم انسانی 10، پاییز و زمستان 1393}, volume = {5}, number = {2}, pages = {91-110}, year = {2014}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2423-5679}, eissn = {2980-8529}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {شیوه دانش پژوهی؛ مقایسه،بررسی و نقد دو رویکرد سنتی وجدید}, abstract_fa ={این پژوهش با رویکرد تحلیلی و نظری، به مقایسه شیوه‌ی دانش  پژوهی در دو رویکرد سنتی و جدید پرداخته، نقاط ضعف و قوت آنها را برجسته کرده است. سؤال اصلی این پژوهش این است که اصول و شیوه دانش  پژوهی در دو رویکرد سنتی و جدید کدامند؟ یافته های پژوهش حاکی از آن است که در رویکرد سنتی، اصول دانش  پژوهی بیشتر بر اخلاص در علم، تلاش بیشتر دانش پژوه و معلم مبتنی بوده، و به دلیل فقدان وسایل کمک آموزشی، بهره گیری از آنها کمتر، شیوه حفظ و تکرار و روش سخنرانی روش غالب تعلیم و تعلم می باشد. درحالی که در رویکرد نوین، معلم و دانش پژوه، نیمه فعال و شیوه علم آموزی نوین، با استفاده از ابزار و تکنولوژی آموزشی بیشتر انجام می گیرد. با عنایت به برخی کاستی ها در روش سنتی و نوین دانش پژوهی با بهره گیری از محاسن هر دو روش، بهترین شیوه در دانش اندوزی و دانش پژوهی شیوه تلفیقی و تربیتی هر دو روش می باشد.}, keywords_fa = {دانش  پژوهی، اصول، شیوه، سنتی، جدید، علم، محاسن، معایب. ,}, url = {https://pajohesh.nashriyat.ir/node/133}, eprint = {} }