@article { author = {shokrollahi, Hasan}, title = {مبانی روش آموزش توحید در قرآن با تأکید بر اندیشه‌های علامه مصباح یزدی}, journal = {عیار پژوهش در علوم انسانی 24، پاییز و زمستان 1400}, volume = {12}, number = {2}, pages = {71-90}, year = {2022}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2423-5679}, eissn = {2980-8529}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مبانی روش آموزش توحید در قرآن با تأکید بر اندیشه‌های علامه مصباح یزدی}, abstract_fa ={توحید اصلی ترین و مهم ترین رکن هندسه معرفتی قرآن، و آموزش توحید از محوری ترین مسائل تربیتی است که قرآن بدان توجه کرده و برای دستیابی به آن از روش هایی بهره برده است که می توان با بررسی آیات، آنها را کشف و استخراج نمود. روش آموزش توحید در قرآن، مبتنی بر پیش فرض هایی است که این مقاله درصدد است آنها را با تأکید بر اندیشه های کلامی و تفسیری علامه مصباح یزدی تبیین نماید تا در پژوهش های مربوط به روش آموزش توحید در قرآن مدنظر واقع شود. روش این تحقیق توصیفی ـ تحلیلی با بهره گیری از منابع کتابخانه ای است. یافته های تحقیق نشان می دهد این مبانی در ساحت های پنجگانه معرفت شناختی، هستی شناختی، انسان شناختی، ارزش شناختی و قرآن شناختی قابل شناخت و مهم ترین آنها عبارت است از: مراتب، نصاب و اقسام بودن توحید؛ هماهنگی روش آموزش توحید در قرآن با قوانین هستی شناسانه؛ ارزش مراتب توحید؛ هماهنگی روش آموزش توحید در قرآن با فطرت انسان؛ امکان شناخت توحید؛ انواع و مراتب شناخت توحید؛ و روشمندی آموزش توحید در قرآن.}, keywords_fa = {روش آموزش توحید، مبانی معرفت شناختی، مبانی هستی شناختی، مبانی انسان شناختی، مبانی ارزش شناختی، مبانی قرآن شناختی، علامه مصباح یزدی. ,}, url = {https://pajohesh.nashriyat.ir/node/238}, eprint = {https://pajohesh.nashriyat.ir/sites/pajohesh.nashriyat.ir/files/article-files/5_17.pdf} }