@article { author = {Khanifar, Hosein and , Nafiseh and , Javad}, title = {بررسی جایگاه پژوهش‌های کیفی در روش‌شناسی علوم انسانی}, journal = {عیار پژوهش در علوم انسانی 5، بهار و تابستان 1390}, volume = {3}, number = {1}, pages = {75-92}, year = {2011}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2423-5679}, eissn = {2980-8529}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی جایگاه پژوهش‌های کیفی در روش‌شناسی علوم انسانی}, abstract_fa ={امروزه پژوهشگران برای بررسی پدیده های پیرامون، به انتخاب روش تحقیق می پردازند. در دهه های اخیر رویکرد کمّی در قلمرو پژوهش های علوم انسانی، تسلط زیادی داشته است؛ اما ازآنجایی که تمام پدیده های علوم انسانی به ویژه پدیده هایی که با رفتار انسانی سروکار دارند را نمی توان به شیوة کاملاً عینی مشاهده نمود، محققان پژوهش های کیفی را نیز مورد توجه و بررسی قرار داده و تلفیقی از هر دو روش را تحت عنوان روش ترکیبی پیشنهاد می کنند. در این مقاله سعی شده است به بررسی دو رویکرد پژوهشیِ مطرح در روش شناسی علوم انسانی پرداخته شود. در این راستا برخی از دشواری های پژوهش های کمّی که منجر به ناکامی آنها در پژوهش های علوم انسانی شده است، مطرح و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.}, keywords_fa = {علوم انسانی ,روش تحقیق ,رویکرد کمّی ,رویکرد کیفی ,}, url = {https://pajohesh.nashriyat.ir/node/50}, eprint = {https://pajohesh.nashriyat.ir/sites/pajohesh.nashriyat.ir/files/article-files/4.pdf} }