صفحهها:
85-96
تاریخ دریافت: 1397/03/07
تاریخ پذیرش: 1397/08/22
چکیده:
پایان نامه نویسی، یکی از فعالیت های علمی – پژوهشی طلاب، در سطوح عالی حوزوی سطح 3 و 4 است که در این مرحله، انتظار می رود قدرت نویسندگی و توانایی آنان در تولید دانش دینی نو، شکوفا شود. حوزۀ علمیه الگویی، برای نگارش پایان نامه طلاب تدوین کرده است که طلاب ملزم به رعایت آن هستند. این الگوها، دارای اشکال های روش شناختی متعدد هستند. این مقاله، به نقد این الگوها اختصاص دارد و با استفاده از روش توصیفی – تحلیلی، در سه بخش سامان یافته است: در بخش نقد صوری، به اشکالات ظاهری از ایرادات املائی الگوها بر اساس مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نیز اشکال های قلم ها پرداخته و در بخش نقد ساختاری، نگاهی به نواقص«ارائهی منطقی محتوا» در این الگوها دارد. نقد محتوایی، بخش آخر این مقالۀ انتقادی است که در هشت محور به اشکالات این الگوها، مانند ابهام در برخی مفاهیم، اصرار بی مورد بر لزوم ارائۀ فرضیه در همۀ پایان نامه ها، ارجاع دهی نادرست و... پرداخته است.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
همدانی، مصطفی.(1394) بررسی انتقادی «الگوی نگارش طرح و پایاننامه» در حوزههای علمیّه. دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 6(2)، 85-96
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
مصطفی همدانی."بررسی انتقادی «الگوی نگارش طرح و پایاننامه» در حوزههای علمیّه". دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 6، 2، 1394، 85-96
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
همدانی، مصطفی.(1394) 'بررسی انتقادی «الگوی نگارش طرح و پایاننامه» در حوزههای علمیّه'، دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 6(2), pp. 85-96
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
همدانی، مصطفی. بررسی انتقادی «الگوی نگارش طرح و پایاننامه» در حوزههای علمیّه. روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 6, 1394؛ 6(2): 85-96