صفحهها:
23-42
تاریخ دریافت: 1398/04/02
تاریخ پذیرش: 1398/08/01
چکیده:
پژوهش در هر دانشی مبتنی بر روشی است و اعتبار یافته های یک علم، کاملاً وابسته به روش به کار رفته برای تحصیل قضایا و گزاره¬های آن علم است. از این رو، مباحث مربوط به روش شناسی را باید یکی از ارکان مهم و اساسی فلسفهی علم به شمار آورد. در مورد علم دینی و اسلامی نیز این پرسش مطرح است که برای تدوین آن از چه روش یا روش هایی می توان بهره برد؟ مقالهی پیش رو که با استفاده از روش عقلی و توصیفی- تحلیلی نگاشته شده، کوشیده است تا نشان دهد پاسخ به پرسش روش¬شناسی در زمینهی علم دینی و اسلامی، بستگی دارد به معنا و مفهومی که ما برای «علم دینی و اسلامی» در نظر می¬گیریم. در مورد تعریف، معنا و مقصود از علم دینی و اسلامی، احتمالات مختلفی وجود دارد که اقتضای روش شناختی آنها نیز کمابیش متفاوت است.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
نادری قمی، محمدمهدی.(1396) رابطۀ معنا و روش در علم دینی و اسلامی؛ با تأکید بر دیدگاه استاد آیتالله مصباح یزدی. دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 8(1)، 23-42
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
محمدمهدی نادری قمی."رابطۀ معنا و روش در علم دینی و اسلامی؛ با تأکید بر دیدگاه استاد آیتالله مصباح یزدی". دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 8، 1، 1396، 23-42
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
نادری قمی، محمدمهدی.(1396) 'رابطۀ معنا و روش در علم دینی و اسلامی؛ با تأکید بر دیدگاه استاد آیتالله مصباح یزدی'، دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 8(1), pp. 23-42
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
نادری قمی، محمدمهدی. رابطۀ معنا و روش در علم دینی و اسلامی؛ با تأکید بر دیدگاه استاد آیتالله مصباح یزدی. روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 8, 1396؛ 8(1): 23-42