صفحهها:
81-92
تاریخ دریافت: 1399/09/19
تاریخ پذیرش: 1399/11/03
چکیده:
هدف پژوهش، تبیین و تحلیل روش شناسی پژوهش های آمیخته، رویکردی نو، کاربردی و ارزشمند در یک بازآرایی فرا تحلیلی است. پژوهشگران در جریان پژوهشی، بسیاری اوقات از روش کمّی استفاده می کنند؛ گاهی هم از روش کیفی. اما گاهی اوقات، ترکیبی از روش کمّی و کیفی را مورد استفاده قرار می دهند. به این پژوهش ها، روش پژوهش «آمیخته» گفته می شود. روش این پژوهش، کیفی ـ فراتحلیلی (آمیخته) است. سه نوع روش پژوهش آمیخته وجود دارد: پژوهش درهم تنیده، پژوهش اکتشافی و پژوهش تشریحی (تبیینی). در این پژوهش، به بررسی پیشینهی روش آمیخته و تعریف و تبیین جایگاه آن در مقایسه با سایر روش ها پرداخته و استحقاق و محدودیت های این روش پژوهشی، مورد بازکاوی قرار گرفت.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
اخلاق خوب، حسین، فضلالهی قمشی، سیفاله.(1397) روششناسی پژوهشهای آمیخته؛ رویکردی نو، کاربردی و ارزشمند. دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 9(2)، 81-92
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
حسین اخلاق خوب؛ سیفاله فضلالهی قمشی."روششناسی پژوهشهای آمیخته؛ رویکردی نو، کاربردی و ارزشمند". دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 9، 2، 1397، 81-92
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
اخلاق خوب، حسین، فضلالهی قمشی، سیفاله.(1397) 'روششناسی پژوهشهای آمیخته؛ رویکردی نو، کاربردی و ارزشمند'، دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 9(2), pp. 81-92
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
اخلاق خوب، حسین، فضلالهی قمشی، سیفاله. روششناسی پژوهشهای آمیخته؛ رویکردی نو، کاربردی و ارزشمند. روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 9, 1397؛ 9(2): 81-92