صفحهها:
75-92
تاریخ دریافت: 1389/12/10
تاریخ پذیرش: 1390/02/01
چکیده:
امروزه پژوهشگران برای بررسی پدیده های پیرامون، به انتخاب روش تحقیق می پردازند. در دهه های اخیر رویکرد کمّی در قلمرو پژوهش های علوم انسانی، تسلط زیادی داشته است؛ اما ازآنجایی که تمام پدیده های علوم انسانی به ویژه پدیده هایی که با رفتار انسانی سروکار دارند را نمی توان به شیوة کاملاً عینی مشاهده نمود، محققان پژوهش های کیفی را نیز مورد توجه و بررسی قرار داده و تلفیقی از هر دو روش را تحت عنوان روش ترکیبی پیشنهاد می کنند. در این مقاله سعی شده است به بررسی دو رویکرد پژوهشیِ مطرح در روش شناسی علوم انسانی پرداخته شود. در این راستا برخی از دشواری های پژوهش های کمّی که منجر به ناکامی آنها در پژوهش های علوم انسانی شده است، مطرح و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
خنیفر، حسین، زروندی، نفیسه، زروندی، جواد.(1390) بررسی جایگاه پژوهشهای کیفی در روششناسی علوم انسانی. دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 3(1)، 75-92
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
حسین خنیفر؛ نفیسه زروندی؛ جواد زروندی."بررسی جایگاه پژوهشهای کیفی در روششناسی علوم انسانی". دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 3، 1، 1390، 75-92
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
خنیفر، حسین، زروندی، نفیسه، زروندی، جواد.(1390) 'بررسی جایگاه پژوهشهای کیفی در روششناسی علوم انسانی'، دو فصلنامه روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 3(1), pp. 75-92
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
خنیفر، حسین، زروندی، نفیسه، زروندی، جواد. بررسی جایگاه پژوهشهای کیفی در روششناسی علوم انسانی. روش شناسی پژوهش در علوم انسانی، 3, 1390؛ 3(1): 75-92