Pages:
87-102
Receive Date: 2025/02/23
Accept Date: 2025/02/23
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :تربیت اخلاقی و بایستههای اخلاق پژوهش در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران؛ تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی
Abstract:
این پژوهش با هدف بررسی تربیت اخلاقی و بایسته های اخلاق پژوهش و میزان بکارگیری مؤلفه های اخلاق پژوهش، در کتب مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی انجام شده است. روش پژوهش، تلفیقی بوده و جامعه پژوهشی تحقیق اولاً، مجموعه متون و تحقیقات انجام شده و در دسترس، در خصوص تربیت اخلاقی و اخلاق پژوهش و ثانیاً، کتب مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا و مدنی) مقطع ابتداییِ شامل 5 کتاب پایه های سوم، چهارم، پنجم، ششم و کتاب کار ششم در سال تحصیلی 93ـ1392 می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات، شامل سیاههی تحلیل محتوای محقق ساخته و پایایی و روایی آن، توسط متخصصان علوم تربیتی و کارشناسان مربوط تأیید شده است. مهم ترین نتایج این تحقیق، این است که در بین کتاب های مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی، بیشترین میزان توجه به بنیادهای اخلاق پژوهش مربوط به کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم و کمترین میزان، مربوط به کتاب کار مطالعات اجتماعی پایه ششم بوده است.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Amiri, Mahdi, , Akbar, Amiri, Zohreh.(2025) تربیت اخلاقی و بایستههای اخلاق پژوهش در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران؛ تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی. Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 5(1), 87-102
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Mahdi Amiri; Akbar ; Zohreh Amiri."تربیت اخلاقی و بایستههای اخلاق پژوهش در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران؛ تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی". Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 5, 1, 2025, 87-102
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Amiri, M, , A, Amiri, Z.(2025) 'تربیت اخلاقی و بایستههای اخلاق پژوهش در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران؛ تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی', Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 5(1), pp. 87-102
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Amiri, M, , A, Amiri, Z. تربیت اخلاقی و بایستههای اخلاق پژوهش در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران؛ تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی. Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 2025; 5(1): 87-102