Pages:
71-84
Receive Date: 2025/02/23
Accept Date: 2025/02/23
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :روششناسی قومنگاری آموزشی با رویکردی به تجارب؛ مدرسهی «امید» روستای آکامپالای اوگاندا
Abstract:
«قوم نگاری» یکی از روش های پژوهش کیفی است که از گذشته کاربردهای فراوان و در علوم انسانی، استفاده های گسترده ای داشته است تا پژوهش هایی ژرف و عمیق در حوزه این علوم انجام گیرد. این روش پژوهش، بر اساس درگیری مستقیم و بسیار نزدیک با موضوعات مورد پژوهش و کسب اطلاعات دست اول و خالص از این موضوعات بنا شده و بر حضور پررنگ پژوهشگر در میانة میدان تأکید دارد. این روش کیفی پژوهش، به تبیین پیچیده ترین موضوعات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و دینی، ریشه یابی مشکلات پنهان در کلاس های درس و دلایل زیرساز این مشکلات با استفاده از «قوم نگاری» و... می پردازد از این رو، پژوهشگر دغذغه های پژوهشی خود را در کشوری آفریقایی و در سر کلاس یکی از روستاهای این کشور پی گرفته، با استفاده از «قوم نگاری» به ترسیم کلاس های درس این مدرسه و جریان آموزشی رایج در آن پرداخته است. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر فرهنگ خاص حاکم بر این مدرسه و روستاهای اطراف آن و بیانگر این است که فرهنگ آموزشی هر مدرسه ای ممکن است به شدت وابسته به زمینة خاص آن جامعه و فرهنگ بوده و با دیگر مناطق تفاوت داشته باشد.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Fazlollahi Ghamshi, Seyfollah, Yousefi, Mahdi.(2025) روششناسی قومنگاری آموزشی با رویکردی به تجارب؛ مدرسهی «امید» روستای آکامپالای اوگاندا. Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 6(2), 71-84
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Seyfollah Fazlollahi Ghamshi; Mahdi Yousefi."روششناسی قومنگاری آموزشی با رویکردی به تجارب؛ مدرسهی «امید» روستای آکامپالای اوگاندا". Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 6, 2, 2025, 71-84
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Fazlollahi Ghamshi, S, Yousefi, M.(2025) 'روششناسی قومنگاری آموزشی با رویکردی به تجارب؛ مدرسهی «امید» روستای آکامپالای اوگاندا', Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 6(2), pp. 71-84
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Fazlollahi Ghamshi, S, Yousefi, M. روششناسی قومنگاری آموزشی با رویکردی به تجارب؛ مدرسهی «امید» روستای آکامپالای اوگاندا. Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 2025; 6(2): 71-84