Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, Volume 6, Issue 2, No 12, Year 2024 , Pages 59-70

    پژوهش‌روایی در تعلیم و تربیت

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :پژوهش‌روایی در تعلیم و تربیت
    Abstract: 
    این پژوهش، با هدف فراهم آوری و طبقه بندی مجموعه ای از اطلاعات برای دست یابی به چارچوبی از پژوهش روایی، در تجربه های آموزشی و تربیتی صورت گرفته است. پیچیدگی های موجود در تجربه های آموزشی و تربیتی، به ندرت در پژوهش ها نمایان می شود. روایت پژوهی به عنوان یک روش تحقیق کیفی، پی بردن به این پیچیدگی ها و نزدیک شدن به مشکلات نظری و عملی در آموزش و پرورش را ممکن می سازد. یادگیری از تجربه ها و انتقال آن به دیگران، لازمة امر آموزش و پرورش است که این مهم نیز انجام پژوهش هایی نظیر درس پژوهی، اقدام پژوهی و روایت پژوهی را ضروری می سازد. در روایت پژوهشی، افراد تجربه های خود از پدیدة مورد پژوهش را به صورت حکایت بیان می کنند و پژوهشگر رخدادهای حکایت را معنایابی می کند. با توجه به اهمیت و ضرورت روایت پژوهی در آموزش و پرورش، این پژوهش درصد است تا با استفاده از یک مطالعه تفسیری، به توصیف روایت پژوهی پرداخته، به نقش روایت پژوهی در تعلیم و تربیت اشاره کرده، و با ارائه دو نمونه از پژوهش های روایتی، چارچوبی برای انجام پژوهش روایی در تعلیم و تربیت به دست دهد.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Khaled, , Ahmadreza, , Farid.(2024) پژوهش‌روایی در تعلیم و تربیت. Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 6(2), 59-70

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Khaled ; Ahmadreza ; Farid ."پژوهش‌روایی در تعلیم و تربیت". Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 6, 2, 2024, 59-70

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , K, , A, , F.(2024) 'پژوهش‌روایی در تعلیم و تربیت', Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 6(2), pp. 59-70

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , K, , A, , F. پژوهش‌روایی در تعلیم و تربیت. Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 2024; 6(2): 59-70