Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, Volume 6, Issue 2, No 12, Year 2025 , Pages 85-96

    بررسی انتقادی «الگوی نگارش طرح و پایان‌نامه» در حوزه‌های علمیّه

    Article Type: 
    Promotional
    Writers:
    Mustafa Hamedani / حوزوی اجتهاد حوزه علمیه - دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه / ma13577ma@gmail.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :بررسی انتقادی «الگوی نگارش طرح و پایان‌نامه» در حوزه‌های علمیّه
    Abstract: 
    پایان نامه نویسی، یکی از فعالیت های علمی – پژوهشی طلاب، در سطوح عالی حوزوی سطح 3 و 4 است که در این مرحله، انتظار می رود قدرت نویسندگی و توانایی آنان در تولید دانش دینی نو، شکوفا شود. حوزۀ علمیه الگویی، برای نگارش پایان نامه طلاب تدوین کرده است که طلاب ملزم به رعایت آن هستند. این الگوها، دارای اشکال های روش شناختی متعدد هستند. این مقاله، به نقد این الگوها اختصاص دارد و با استفاده از روش توصیفی – تحلیلی، در سه بخش سامان یافته است: در بخش نقد صوری، به اشکالات ظاهری از ایرادات املائی الگوها بر اساس مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نیز اشکال های قلم ها پرداخته و در بخش نقد ساختاری، نگاهی به نواقص«ارائه‌ی منطقی محتوا» در این الگوها دارد. نقد محتوایی، بخش آخر این مقالۀ انتقادی است که در هشت محور به اشکالات این الگوها، مانند ابهام در برخی مفاهیم، اصرار بی مورد بر لزوم ارائۀ فرضیه در همۀ پایان نامه ها، ارجاع دهی نادرست و... پرداخته است.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hamedani, Mustafa.(2025) بررسی انتقادی «الگوی نگارش طرح و پایان‌نامه» در حوزه‌های علمیّه. Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 6(2), 85-96

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mustafa Hamedani."بررسی انتقادی «الگوی نگارش طرح و پایان‌نامه» در حوزه‌های علمیّه". Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 6, 2, 2025, 85-96

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hamedani, M.(2025) 'بررسی انتقادی «الگوی نگارش طرح و پایان‌نامه» در حوزه‌های علمیّه', Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 6(2), pp. 85-96

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hamedani, M. بررسی انتقادی «الگوی نگارش طرح و پایان‌نامه» در حوزه‌های علمیّه. Ravesh Shenasi Pazhuhesh Dar Olum Ensani, 2025; 6(2): 85-96